[S] LB Jeseníky

17. června 2010 v 20:26 | rogul |  [A]KCE
První víkend v červnu (4-6.6.), jsme se sešli u Rogula doma v Jeseníku abychom bombili pořádné kopce v horách, složení party:
Brno - Pavel "sheriff" Zajíc, Tomáš "pechinda" Pech, Lukáš "Lukado" Maritnů
Praha - Michal "majk" Velhartický, Michal "čutka" Černý, "Joshua" Sháněl, Jarda "vincenzo" Kejř
Brandýs n.Labem - Kokesh a Fták
Jeseník - Adam "rogul" Roguljić
Celkem 10 lidí :)

Zde malý edit od Pechindy:

Report:

V pátek 4.června kdy po několika týdenním dešti konečně se schylovalo k pěknému slunnému víkendu jsme se sešli v Jeseníku. Zhruba kolem 8.hodiny večerní se Brněnská posádka sjela u místního kauflandu, kde na ně čekal rogul. Kluci něco málo nakoupili na jídlo a vyrazilo se směrem na ubytovnu, což byl malý podkrovní apartmán, v jednom z nejstarších domů na Jesenickém náměstí. Pár minut na to dojela Pražská skvadra zatím bez Joshe, který měl dojet v sobotu kolem oběda. Kluci se ubytovali a jelikož bylo ještě světlo, bylo jasné, že ještě bude jízda. Domluva padla na slidovačku v Jesenických Lázních. Poté, co jsme naskákali do aut (Favorit a Viano) jsme se ale s posádkou domluvili, že dáme pořádnej kopec a vyrazili tedy směr Červenohorské sedlo(dále ČHS). Ve Filipovicích jsme se všichni naskládali do Viana a vyjeli na sedlo. Na kopec jsme dorazili zhruba něco po 9té hodině večerní. Slunce již bylo za horizontem, ale stále bylo dostatek světla, aby se dal kopec sjet. Jak to udělat abychom jeli všichni, nakonec domluva taková, že sjedem dolů a vyjedeme druhým autem zpět pro Viano. Yes, první jízda na kopci 6km dlouhém dolů do Filipovic je za námi. Sedám do auta, beru Vincenza (řidič Viana) a Kokeshe, který si jde dát druhou jízdu :) a razíme na kopec pro auto. Kokesh tak tak stíhá druhou jízdu.
       Skáčeme do aut a razíme zpět do Jeseníku. Kluci jdou zpět na byt, kde se převlečou a nechají prkna. Hurá na pivko, po první velké páteční jízdě. Směr El Chorro, které se nachází jen asi 200 metrů od bytu. Kluci ale ještě valí na jídlo "u radnice" já s pechindou a pavlem dáváme pivko u vodní tvrze, kde je nějaká živá muzika, pivko ve stánku a klobásky s uzeným od mistra Luboše Sokoly !! Dáváme 2 kusy a mezitím dojdou kluci z večeře. Sedámé do Chorra. Dáváme další pivka, pak razíme ven na kouřovou a v tom vidím, že tam má Jirka Lánik stánek s Absinthovou limonádou. To musí kluci vyzkoušet, jdem tam. Kalíšek 0,3 dl za 30,- pohoda, 5 kousků Jirko díky :) Tohle je taková místní specialita, nejenže Absinth se vaří právě kousek pod Červenohorským sedlem, ale zmíněná limonáda, je směsí Sprite, Orange juice, Absinth Bairnsfather a led, plus nějaké koření. Je to neskutečně osvěžující, ale kluci se toho bojí a tak dávají jen jednu rundu.
       Je na čase to utnout, ať jsme ráno ready to ride. tzn cca po půlnoci jdem na byt. S Markét ještě zůstává Pechinda, Vincent a Lukado. V 1 jsem doma a spím. Ráno domluva na 8 u kauflandu pro snídani a pak hurá na kopec.

Sobota 5.června, je 7 ráno a kluci už jsou ready před kaufem, nákup snídaně a skáčem do auta. Je nás tu 10 hehe, zlatý Viano, snidaně za jízdy v autě. počasí je libový, slunko, na obloze ani mráček, cesty suchý, co víc si přát.  Jedem směr Rejvíz na cestu do Dolního Údolí, kde je nový asfalt. Oblíkačka a hurá jedem. První jízda rozkoukávací. druhá už ostrá, kopec je libovej, asfalt 100% kvalita, rychlost tak k 60kph, několik vraceček, délka skoro 3km. Za volantem se postupně střídáme, rogul, majk, vincenzo, kokesh :) Lukado léčí kocovinu :)
       Je asi 10, po asi 8 jízdách, to balíme, už je celkem provoz, Pechinda chytl v točce káru, naštěstí se nic nestalo. Domluva padla na ČHS. OK, skáčem do auta a razíme. po cestě, ještě kluci vylízají z auta a dávají jízdu na druhou stranu Rejvízu na Jesenickou stranu, trať je celkem dobrá točivá, ale sklon malý a asfalt hrubý, dole je nabírám a pálíme to dál. Je něco po 10 a jsem na ČHS, lezem do kůže a palba dolů. Dole nasedáme a hned zpět nahoru. tam dáváme chill na horském slunci a nějaký pivka. Je tu nádherně, slunko, pivo, longboard = pohoda. Měním nový Flywheely 83mm, bude to kotel :) Čutka taky. Ve 12 nám začíná registrace na Padovu jeden z euro závodů světovýho poháru. nesmíme to prošvihnout jako Graveyard Call. Druhá jízda až dolů do Domašova, cestou se vyseká Lukado, berou ho do auta, ale je dobrej. Palba jak chceš, kopec je hafo dlouhej a náročnej na nohy, jedu s Majkem a Ftákem, pořád se taháme :) Pavel, Kokesh, Čutka, to ženou ve předu. Jedem až do Bělé, do auta a palba do Jeseníku. 11.55 jsme v Jeseníku, kluci jdou do Pradědu na oběd, já, čutka a majk, jdem ke mě domů. 12.05 registrace hotová (majkl, čutka, lenna, majk, rogul, vincent) čutka s majkem jdou za klukama do pradědu na oběd, já jím doma :) Dojím a valím za nima, už jsou po jídle, zvedáme se a jdem na byt. Něco se špelí, za chvíli odchod. Ale v tom volá Josh, že už je skoro tady. Dovalil na motorce, jde na byt vyhodit věci, vzít prkno a helmu hurá k vodě, bo je hrozné vedro.
        Domluva padla, že pojedem na trailsy k řece :) Jsme na trailsech, Josh parkuje motorku, zamyká ke stromu. Pak skáčou do vody, josh, vincet a fták. Ostatní jen chill v chládku. Co teď?? Dlouho jsme mluvili o Dlouhých Stráních (dále jen DS), což je hroznej hell. Domluva je jasná, jedem tam. Je asi 14.00 a vyrážíme přes ČHS na Dlouhé Stráně, kluci cestou sjiždí z ČHS na šumperskou stranu, je to lae hroznej shit, cesta rozbitá, plno motorkářu a aut. Cestou za volantem nabírám Kokeshe, Majka Lukada, kteří to vzdali. Dojel to jen Josh a Pavel myslím. Pod kopcem zase do auta a oobočujem na DS. Cesta se po pár kilákách začíná zvedat a klikatit. zhruba po 5 km jsme u dolní nádrže, kluci čumí jak péra z gauče, je to mega velký. Kanada style v Jeseníkách. Cesta ale pokračuje dále kolem dolní nádrže, pak se stáčí doprava a prudce stoupá, Viano si to přede na 4ku 80 :) žádnej problím, ještě, že tu káru máme :) Kluci nevěří svým očím, asfalt není nejlepší, ale je příznivý. Už mají pocit že jsme nahoře a najednou se za zatáčkou objevuje a další horizont, po další zatáčce zase další, všichni v autě, už hrozně řvou a těší s ena jízdu dolů, a hle ještě pořád nejsme nahoře :) a pak závora. Parkujem tu auto, ale ještě nám chybí asi kilák nahoru a možná 80 výškových metrů. A tak berem prkna helmy a valíme navrch, předtím, ještě proběhla výměna kol, já a majk dáváme slidovací. Došlapem nahoru, jsem tu první. je tu neskutečný výhled. Horní nádrž je velká jak prase a kolem ní libový asfalt jako na cyklostezce. Další dorazí Majk, pak čutka a ostaní. Na proti na kopci Praděd jako na dlani. Jsme tu všichni a všichni jsou neskutečně nadšení. Jsem rád, že se tu klukům líbí, že mohli vypadnout z práglu. Jo Dlouhé Stráně, aneb Kanada style, big mountains! Čeká nás kopec asi 6km dlouhý s 450m převýšením. Dáváme okružní jízdu, pak fotku na kamenech a hurá směr dolů. Nahoru jezdí autobus s turistama. Chvili kecám s autobusákem do kdy jezdí, prý od 10 do 3 odpoledne. To jen abychom nějaký nepotkali cestou dolů :) On je poslední, takže máme cestu volnou. Sjedem pomalu k autu, hážem první slajdy a taky první držky :) Dojezd k autu, Lukado se dá za volant a my pomalu vyrážíme. Kluci to začínají poštět, ja dávám klid a slidy toeside i heelside, po chvíli majk zastavuje a mění kola. Já nechávám ty co mám. To se mi ale stává později osudným při jednom z toesidů mi ulítne přední levé kolo. Najednou cítím jak se mi pálí koleno, tka ho zvedám a taky lítají jiskry od ložisek. Kua, jsem nasraný, urval jsem měsíc nové Retro BigZig 86a, prostě se urval ten bazmek ve středu mezi ložiskama. Sedám do auta a jedu dolů. Kluci už čekají u spodní nádrže, jsem ještě víc nasraný, ukazuju klukům, ti nevěří, ale Pavel pak říká, že se mu  to stalo taky, jen u růžového BigZigu a v zatáčce. No prostě mazec. Důležité, ale je že jsou hosti nadšení. Chvíli chill, dlouhej dým a pak sedají do auta a jedou další jízdu, driver stále Lukado :) Já zůstávám dole s majkem a kokeshem a rozhodl jsem si namontovat nové trucky a zase Flywheely. Kluci jsou asi za půl hoďky zpět, mluví o hell jízdě. Pak už pokračujem dolů k příjezdové cestě a směr Jeseník, přes ČHS :) tam dáváme další chill na terásce u pivka a zapadajícího slunce :) Je asi 19.00 a jdme na to, do kůže a další mega dlouhá jízda ze sedla je před námi, je tu ale spousta motorek, který tu jezdí jak na okruhu! Dojíždíme až k poště do Bělé, kde se rychle shodnem vzhledem k tomu, že slunko ještě není pod obzorem, že to dáme znova.
         Hup a jsme nahoře, vyskáčem z auta, helmy rukavice a jedem, ale v tom je to v prdeli, Policie je zde!! Přijede nejdřív jedno a za chvíli druhé auto policajtů. Že prý tu jezdíme přes celou silnici a v protisměru, to ale není pravda. Nedá se nic dělat, to oni neberou a tak to balíme. Chcou po nás občanky a když vidí, že jsou kluci z Prahy a Brna, tak je posílají domů to, ale týpkovi říkám, že jsou u mě v Jeseníku a že jedem do Jeseníku a ne dom! Nejdřív, že za kilo pro každýho, ale potom to jedna posádka tu druhou ukecala  a mi s nima, že to bude domluvou. Pohoda, dobře to dopadlo, jen jízdu už jsme nedali :( pomalu se balíme a pak jim to cvaklo a benga se ptá, jak se vlezem do toho auta a tak kluci jedou a já, pavel a lukado zůstáváme nahoře, a že pro nás přijedou. To ale tak nenechávám a tak zvedám palec a asi po 10minutách sedíme s týpkem ve foramnu a veze nás dojedu, štěstí v neštěstí :) docela to peče, chvílema mám i strach :) přece jen když si to člověk neřídí tak to bývá horší :) ale dobře je, že nás vyhodil až do města.
        Rychle na byt, někteří dávají sprchu i když jdem smrdět k ohni :) jejich boj :D pak skáčem do auta, je asi po 9 hodině, jedem do kaufu, kupujem piva a maso na grill a berem to směr na triailsy Fatamorgana :) kde vyhodím kluky i s prknama, tam už je rozjetej slušnej večírek. Beru Joshe, Viano a s hanesem jedem k němu parknout Joshovu motorku a Viano, pak nás hanes táhne za motorkou zpět až na trialsy. Party jak hell, jsem ale unavenej a z mýho sixpacku padá jen jedno pivo. Pak domluva a jedem do Jesu. Tam ještě sedáme k tvrzi, dáváme další pivo a hurá na byt spát. Na trailsech zůstal Josh, Pechinda a Vincenzo. Ostaní jsme hafo unevaní. Asi po 1 hodině jsme v betli, na ráno domluva myslím na 9 u Pradědu.

Neděle 6.června. opět sunshine jako prase a žádný mraky. Já ráno valím k hanesovi pro Viano. A pak za chlapama, ty nabírám se snídaní a jedem zase směr Rejvíz, stejně jako v sobotu ráno. tam dáváme zase pár ostrejch, Josh je spokojenej. Pak chvíli chill v zataáčce u fontánky a jedem zkouknou další kopec v okolí, ten je ale s hrubým asfaltem, a tak to balíme ve Zlatých Horách a přes Mikulovice, Českou Ves jedem na Pomezí k lomu. Cesta je tam široká, bez aut, ale je místy celkem hrubá a navíc od přilehlé vápenky plná vápna, takže to trochu klouže. Sjedem dolů ke kolejím a pak dál až dolů do Lipové Lázní. Zastavujem na Rychtě a dáváme oběd. Jsem nasranej, obsluha napiču, ale nakonec dobrý jídlo, takže pohoda. Je asi před 2 hodinou a Brňáci pojedou domů, takže valíme směr Jeseník, kluci už měli od rána naložený věci v autě a tak jen přesedají. Rozlučka, po super víkendu mega ježdění a opouští nás Tomáš, Pavel a Lukado. Ostatní sedáme do Viana a jedem směr ČHS, tam je ale asi nějaký sraz motorek, závodní okruh hadra, tak to balíme a jedem na Vidly. Tam se oblikáme, helmy rukavice a hurá dolů. Kopec z vrchu dobrý, pak ale se mění asfalt na hroznej šmejd, tak to dojede až dolů jen josh s ftákem. Dole je berem a jedem zpět od Jeseníku.
       Bude slide session, a tak mě napadla horovka, ale je tam naprd povrch, tak to dáváme do parku, kde je ale po deštích vytečenej štěrk a hlína na cestičky, a jen malý úsek na s prudkou pravou točkou suchý a čistý. Chvíli tam slidujem, místní docela hledí, co se tu děje :) Pak, že bude dým, a tak mě napadá super zakončení, jdem do auta, a jedem do lázní, kde vylezem na sluneční louku s nádherným výhledem na skoro celý hřeben Jeseníků. Tam padne blunt opět na sluníčku, opět pohoda nejvíc, všichni příjemně unaveni. A cesta z lázní nezůstane neposkvrněna a tak berem desky, helmy rukavice a jdem ji oslidovat :) zapínám GoPro a jedem, průjezd kolem Wolkera a lidí nechápou :) co to je?? Vůbec nevědí :) za chvíli jsme dole po pár slušnejch toesidecha a heelsidech :) Dole do auta a jedem na byt, je po všem, akce je za námi :) na bytě kluci balí a pomalu vynáší věci k autu kde to skládají do vnitř, já pak s joshem valím ke mě domů pro helmu a k hanesovi pro mašinu a vracíme se zpět na parkáč, kde čekají kluci :)
        Je povšem, mega super víkend je za námi a s ním spousta zážitků a hlavně ježdění super spotů v horách. Probíhá loučení, jsem rád, že se klukům líbilo, určitě přijedou zase :)

Tímto díky Tomáši, Pavle a Lukado (díky za drivera :) ) Majku, Vincente, Joshi, Kokeshi a Ftáku, že jste dojeli, doufám, že se Vám líbilo :)

Zase někdy Rogul.

WEAR HELMET!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.